Lindsay Lohan dömd till 90 dagars fängelse



I går dömdes den skandalomsusade skådespelerskan Lindsay Lohan till 90 dagars fängelse samt tre månader på rehab. Anledningen var att hon brutit mot en villkorlig dom från 2007 för rattfylla, uppger Los Angeles Times.

Orsaken var att fotbojan som ska övervaka hennes alkoholintag hade slagit larm när hon var på efterfesten till MTV Movie Awards i början av juni. Hon ska dessutom ha missat alkoholavvänjningsmötena.

Stjärnan tvingades tidigare betala motsvarande 1,6 miljoner kronor i borgen för att slippa fängelse i väntan på nästa dejt med domare Marsha Revel och det var den som ägde rum i går.

 

Lindsay, som har burit fotbojan sedan den 24 maj, hävdade själv att hon var helt oskyldig och att hon har gjort allt som domare sagt. 


— Jag har gjort allt som ni bad mig att göra, försökte Lindsay förklara medan hon försökte torka bort tårarna.


— Jag försöker inte bli särbehandlad. Jag har tagit hand om mig själv, jag måste jobba. Jag har försökt balansera jobbet med mina domstolstider. Jag tar det inte som ett skämt, det här är mitt liv och min karriär. Jag tar fullt ansvar för vad jag har gjort och jag har gjort så gott jag kan. Jag vill verkligen inte att du ska tro att jag inte respekterar dig, försökte Lindsay förklara förgäves.

Skådespelerskans försvarsadvokat försökte få domaren att fokusera på det som Lindsay faktiskt har klarat av att genomföra istället för det hon bara har misslyckats med, skriver Los Angeles Times.
 

— Dina ursäkter påminner mig om någon som fuskar och tror att det inte är fusk om de inte åker fast, sa domare Marsha Revel.


Lindsay ställades alltså till svars för åklagarsidans anklagelser gällande att hon brutit mot den villkorliga dom som utfärdades i samband med hennes dubbla rattfyllor 2007 och tvingas nu sitta av ett fängelsestraff på 90 dagar.


Steve Whitmore
, Los Angeles polisens talesman, tror dock att Lohan inte kommer att behöva avtjäna hela sitt fängelsestraff. I vanliga fall brukar kvinnliga fångar bara behöva sitta av en fjärde del av tiden, skriver sajten TMZ och det skulle i så fall innebära 23 dagar.


Källa: http://se.starlounge.com/index.cfm?objectid=88281


Kaxigt budskap till domaren?



Källa: http://kandisnytt.msn.se/index.cfm?objectid=88395


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0