2 saker.


Det är 2 saker jag har tänkt på som skiljer sverige från USA.
Det första är att bensinen är ju så sjukt billig här och går den upp några ören så klagar dom jävlar i haha.
Igår fyllde jag upp bilen med sådär 60 liter eller nåt, och det kostade inte mer än 360 kr, sjuuuuukt.


Det andra är att här missbrukar man typ handzanitizer, kommer inte på ordet på svenska. Men här avnänder man det hela tiden, istället för att tvätta händerna? jag vet inte. Flaskorna finns i alla möjliga storlekar i affärerna och olika dofter osv haha. Använder vi det så mycket hemma mer än på sjukhuset?
Är det bara jag som aldrig typ tänkt på att vi har det så mycket hemma? aja det används flitigt här borta hos mig och jag är en av dom, haha.


Kommentarer
Postat av: jeanette

nu är det jag som sitter här med tårar i ögonen. fantastiska människa! <3 du är så välkommen så, när du vill. jag hoppas att du har det helt underbart och jag saknar dig, just nu gör det ont <3 all kärlek till dig!

2011-06-02 @ 22:58:36
URL: http://janets.se
Postat av: ida

Herregud! Jag tankade bilen min alldeles nyss bara för att ta mig hem, ca 5 liter för 72 spänn. Ett jävla rån!! :P Längtar tills jag med får handla och tanka så billigt ;)

2011-06-03 @ 00:57:01
URL: http://idaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0