Tillökning i familjen!


Jaha då har jag numera 3 barn att ta hand om. Vi tar emot Arkie eller rättare sagt Arkansas med öppna armar.
Fick ett sms av min värdpappa igår: troligen kommer vi skaffa hund idag.
Se där ja, blev helt lycklig inombords. Äntligen händer det. Nu väntar jag bara på en katt med ^^ haha

Det är så att Arkansas (hundens namn och jag vet, inte bästa namnet....) är en rescuedog. Han var född i Arkansas (därav namnet) och det va han och 7 syskon tror dom sa. Ägaren försökte döda dom alla med att förgifta dom men endast 1 av dom dog och dom andra tog SPCA.
Så Arkie och hans familj sattes i en lastbil med 80 andra hundar. Lastbilen blev ståendes på vägen ett tag så lastbilen var 1 dag sen med sin "leverans" och det var väl tur för annars hade inte vi fått Arkie.

Denna lilla byracka är endast 15 veckor och har redan varit med om massa. Han är väldigt lugn och pussas gärna. och tror att han är mer för tjejer än för pojkar. Arkie är min nya bästis, ska hänga med honom på kvällarna.

Och idag börjar mitt nya "massa att göra under veckan" liv.






Kommentarer
Postat av: goldie

noooo, jag vill med leka med hunden!! :'(

2011-09-06 @ 15:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0