Ödet

Igår var jag bjuden på middag hos min kära van Cassa. Det bjöds på kasslergratäng och fin äppelcider.
kvällen va bra fram tills det att vi skulle ut och rasta hundarna. Stackars mindi hade problem i slutet av rundan, hon kämpade men det gick inte så bra att få ut nåt. Så när vi kom in så slängde vi ett öga i stjärten på henne och som vi misstänkte.. det såg inte bra ut. In med hunden i duschen och räddade henne från sitt lidande och sen va det bra med det. Torka henne med hårfönen va en annan femma. Efter lite slit så blev halva hunden torr och sen gav jag henne en godis för att hon va så duktig, kino fick också men sen brakade det loss. båda ville ha mer godis och det blev ett litet slagsmål men cassa skulle in och bryta mellan dom, vilket inte slutade så bra. I stundens hetta så fick ena hunden tag i handleden på henne. Men det va inte hundens fel för båda va arga och cassa ville bryta mellan dom. Det kan bli så ibland och det är tydligen inte första gången dom bråkar för mat.. men men. Det slutade med att vi åkte in till akuten och gjorde såret rent och sen fick hon en antibiotikakur och lite värktabletter. Jag hoppas med hela mitt hjärta att hon blir bra i handleden snart. det verkade som att hundens tand snuddade vid en sena till ringfingret. Hoppas det läker och blir bra igen.

En middagsbjuden slutade med sleep-over :)


Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0