YEEEES!!!

Finally jag hittade den vet inte varför jag aldrig sökt på den tidigare men jag ville väl ta reda på det själv (A)
 Någon mer än jag MÅSTE ju ha sett denna filmen, den är från 96.

HAR DU SETT DEN!??




Matilda är en mycket snäll och intelligent flicka - vilket man inte kan säga om hennes självupptagna och okultiverade föräldrar och den favoriserade brodern. De förstår inte alls att Matilda är en mycket speciell liten flicka. Inte nog med att hon vid späd ålder har tagit sig igenom merparten av det lokala bibliotekets utbud, hon kan också få saker att flytta på sig bara genom att se på dem. Hennes föräldrar är måttligt imponerade. Hon börjar på en skola där hon hamnar i klorna på den gränslöst elaka rektorn Agatha Trunchball. Som tur är finner hon också en vän i den förstående lärarinnan Miss Honey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0