Ett körkort rikare.

Jag klarade uppkörningen idag ^^
MEN varför blir man såååååååå ful på bilden? jag ser ut som en sne transvestit :/

Såhär gick hela processen till:

Först måste man ta en 8 timmar klass på körskolan, precis som den vi gör hemma. Extremt tråkigt men har ma tur som jag behöver man inte va där dom 8 timmarna utan bara 3-4 timmar ^^
Och hade jag varit tysk eller fransk hade jag inte behövt göra nåt av det här utan hade bara behövt gå till DMV och visa mina papper och sen fått ett körkort i handen, för tydligen har dom nån överrenskommelse att deras körkort går att "byta" ut till ett amerikanskt??!! skitsamma, en eller 2 erfarenheter rikare.

Men sen åker man till DMV, man ska ha med sig Social security number, 2 saker som är adresserade till dig som från banken eller liknande.  Och självklart sitt pass och DS-2019 pappret.  Och när man väl kommer till DMV ska man stå i kö i 100 år och vänta, när man väl kommer fram skriver man under nåt papper och får gå och ställa sig i en annan kö i 100 år. När man väntat ett bra tag ropar dom upp dig och du får göra ett syntest lite snabbt och sen får du gå in och göra teoritestet som är på 25 frågor och du får ha 5 fel.

Här är det typ helt förtvivlade över detta 25 frågor och att man endast får ha 5 fel, herregud.
I alla fall när man klarat teorin får man vänta ytterligare tills någon ropar upp en för att boka sin uppkörning.

På självaste uppkörningsdagen går man till DMV igen och parkerar på ett speciellt ställe (missade detta)
Man lämnar in alla papper så som roadtest paper, regpapper, försökringspapper och även lappen man får från körskolan så att dom vet att man tagit detta 8 timmar vid bänken.

När man lämnat in det så får man vänta igen, ja hör och häpna. massa väntande här.
Sen ropar någon upp en ( idag hette jag paulin Neilsen ???!!!!! ) Och så får man gå ner och vänta på sin lärare.

Hoppas in i bilen (sin egen bil som man kom dit med) kontrollera allt som man ska, dock kollar läraren alla lampor osv, skumt. Men tack för att jag slapp. Sen tog jag läraren på en lite sväng runt i Wethersfield haha.
Runt kvateret, guuuud så jobbigt. Sen fick jag göra en backparkering som sistamoment. KLART!

Det ända hon klagade liiiiite på var att jag hade dragläge i uppförbacke när vi väntade vid rött. Hon ville att jag skulle ha bromsen i för att idioterna bakom mig kanske inte uppfattar att jag står still???!!! aja.

När man är klar med körningen får man gå tillbaka upp till väntrummet tills någon ropar på dig och då är det dags att ta bild, Sen väntar man endast 3 minuter och wipps så har du körkortet i handen. Notera på bilden att körkortet är på längen den bredden som vi har hemma. eller ja förr hade dom det på andra håller här med men nu har dom ändrat det, ett avlångt körkort? CHECK!

Min lärare var en kvinna, en väldigt manlig sådan men ganska trevlig efter ett tag. Dock trodde hon inte på mig när jag sa att jag var från sverige och att jag endast varit här i 5 månader. Hon frågade mig 3 gånger sammanlagt vart jag var ifrån haha. Sista gången hon frågade började hon såhär:
Okej, helt ärligt nu.. vart är du ifrån? du har ju ingen accent...

haha fin kvinna det där, jag tackar och tar emot att hon gilalr min amerikanska dialekt.
Jag blir liksom nästan stolt över mig själv när dom tror att jag är amerikan, min värdpappa säger att jag pratar bättre än vad de flesta amerikanare gör. att dom har mer accent än jag haha fint.


Så mamma och pappa, ni kan va stolta! ^^ Ni har en liten amerikanare till dotter haha




Kommentarer
Postat av: Marina

Vad roligt att det gick bra, kan inte mer än säga GRATTIS :D

2011-08-31 @ 09:59:57
Postat av: Morbror

Grattis till körkortet!

/Morbror

2011-08-31 @ 10:42:42
Postat av: äiti

va kul att du fick ditt körkort ..du är bara så jädrans duktig tjej ,ha det bra kramar i massor <3

2011-08-31 @ 11:47:08
Postat av: Emine

Grattis snäckan va roligt :):):) du klarar allt som du ger dig in på du lilla amerikanska girl :):) kramiz

2011-08-31 @ 20:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0