Yale vs Harvard!


Var på LCC möte i lördags den 19 och det va den sista och största matchen för året. Det är en ända stor fest helt enkelt. Massa drickande innan, smockat med folk och alla är glada. Trafiken var sjuk, tog oss typ 30 minuter att ta oss 100 meter med bilen. Och tack vare detta var det någon som dog.. det var nog det mest tragiska som hände den helgen. Denna kvinnan i 30 års åldern skulle gå över vägen och mannen i bilen skulle bromsa men tog fel pedal och tryckte på gasen och körde över stackarn.
Dom höll en tyst minut för kvinnan mitt i matchen men trög som jag är så uppfattade jag inte vad som hände för vi kom precis in när minuten var över.

I alla fall, stödjande och allt det där som jag är hade jag på mig min fina Yale tröja. Vi gick och satte oss och jag börjar se alla dessa röda luvor och tröjor.. hmm tänkte jag detta är inte Yales sida.
Och helt rätt, vi satt på harvards sida och vad ska jag säg Yale sög denna matchen, dom låg under med typ 24 -7.
Lite diskret så stänger jag min jacka och håller på Harvard.

men i det hela var det en bra match ( det lilla vi hann se) alltså vi skulle hämta upp massa tjejer och jag var för en gångs skull i tid. men vi satt och väntade i denna jävla bilen i 30 minuter på en tjej. Hon svarade inte när vi fösökte ringa henne och vi ringde hennes värdfamilj men dom sa att hon borde varit där för ett tag sen.. när hon väl kommer (säger inget namn) så var hon glad och skuttade in i bilen, precis som att hon va i tid. Sjuuuuuuuukt störigt. men men jag fick i alla fall se lite av matchen och jag börjar hitta ett litet intresse för amerikansk fotboll. Sjukt kul att titta på både live och på tv. Gillart.



Bara en liten video så ni får se och höra lite av matchen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0